In lumea educatiei online, de multe ori cunoscuta sub numele de ,,scoala la distanta”, invatarea poate fi sincrona si asincrona. Invatarea sincrona foloseste adesea elemente de stil de clasa, cum ar fi discutii de grup, activitati in echipa si alte elemente pe care un profesor le supravegheaza.

Care sunt avantajele?

  • Elevii pot pune intrebari si pot obtine raspunsuri in timp real, pe masura ce sesiunea progreseaza.
  • Profesorii pot evalua intelegerea elevilor in timp real si pot ajusta sesiunea in consecinta.
  • Elevii simt mai mult ca profesorul este cu adevarat „prezent”.
  • Permite interactiuni in timp real, cum ar fi o conversatie.

Dezavantaje

  • Este posibil ca unii studenti sa nu poata participa la momentul potrivit din cauza unor probleme tehnice sau de programare.
  • Atat elevul, cat si profesorul trebuie sa respecte orarele.
  • Ritmul de invatare este stabilit de instructor, nu de studenti.

Avantajele invatarii asincrone

  • Sesiunile inregistrate ofera elevilor timp pentru a digera continutul sesiunii si / sau pentru a efectua cercetari suplimentare inainte de a pune intrebari intr-un focus grup.
  • Elevii pot accesa continutul cursului si pot interactiona cu profesorul si colegii lor, atunci cand le permite programul.
  • Elevii pot revizui sesiunile inregistrate pentru a-si continua invatarea sau pentru a revizui continutul inainte de examenul final.
  • Mai democratic: in timpul unei sesiuni live, doar un numar mic de studenti vor putea pune intrebari; intr-un grup de discutii online, toti elevii pot pune intrebari sau pot face comentarii.

Dezavantaje

  • Elevii se pot simti mai putin conectati la un profesor atunci cand urmaresc o sesiune inregistrata.
  • Elevii se pot simti mai putin conectati la curs in ansamblu atunci cand nu isi vad colegii de clasa.
  • Elevii pot amana interesul pentru o sesiune inregistrata, deoarece pot oricand sa o „faca mai tarziu”.
  • Invatarea asincrona necesita abilitati semnificative de initiere a sarcinilor, deoarece nu exista ore programate, ci doar termene de evaluare.
  • Invatarea asincrona necesita un nivel mai ridicat de implicare si abilitati de invatare independente.