1. Beneficiile suplimentelor cu colagen

Colagenul este un tip de proteina care joaca un rol important in construirea si sustinerea multor tesuturi, de la oase si cartilaje pana la piele, par, ochi si sistemul digestiv. Colagenul se poate asimila prin consumul diverselor alimente, insa oamenii prefera sa apeleze si la suplimente pentru a se bucura pe deplin de beneficiile oferite.

Principalele beneficii ale colagenului asupra organismului

  • Suplimentele ajuta la inlocuirea a ceea ce se pierde in mod natural prin imbatranire. Colagenul reprezinta aproximativ o treime din proteinele din corp. Incepand cu 30-40 de ani, productia incepe sa scada, insa peptidele adaugate in dieta pot servi pentru a inlocui ceea ce corpului incepe sa-i lipseasca pe masura ce imbatraneste reusind astfel sa sustina sanatatea generala a intregului organism;

  • Colagenul este o sursa de proteine ​​usor de digerat – corpul lucreaza din greu pentru a digera proteinele din surse precum puiul sau carnea de vita, iar unii oameni ajung sa se confrunte cu simptome digestive dupa fiecare masa. Suplimentele de colagen sunt insa hidrolizate, ceea ce inseamna ca colagenul este descompus, un proces care faciliteaza digerarea organismului;

  • Colagenul ajuta la diminuarea ridurilor si la cresterea elasticitatii pielii. S-a demonstrat ca suplimentele imbunatatesc elasticitatea pielii, o ajuta sa pastreze mai bine umiditatea si sa accelereze densitatea fibrelor de colagen din piele. Doar 10 gr de colagen pe zi ajuta la pastrarea unui aspect tineresc;

  • Colagenul poate ajuta la reducerea durerilor articulare. Colagenul oral poate sprijini repararea cartilajului si poate avea, de asemenea, un efect antiinflamator;

  • Suplimentele orale pot promova sanatatea intestinala. Exista studii care demonstreaza efectele benefice ale colagenului in afectiunile inflamatorii digestive, cum ar fi boala intestinului iritabil;

  • Sustine sanatatea inimii – Cercetatorii sunt de parere ca suplimentele de colagen pot ajuta la intarirea peretilor vaselor de sange pentru a reduce riscul aparitiei bolii arteriale;

  • Peptidele pot mentine oasele sanatoase – Densitatea minerala osoasa scade pe masura ce oamenii imbatranesc, mai ales dupa menopauza. Intr-un studiu realizat pe 102 femei ce au consumat suplimente timp de 1 an de zile, s-a constatat ca peptidele au stimulat formarea osoasa in timp ce au incetinit pierderea osoasa;