Smart #3 va fi dezvaluit in detaliu luna viitoare, la Salonul Auto de la Shanghai, dar stim deja multe despre noul SUV compact electric.

Dupa #1, al doilea model din noua gama Smart va fi #3, un SUV electric compact coupe care va fi prezentat la Salonul Auto de la Shanghai pe 17 aprilie, va incepe sa se vanda in China inainte de sfarsitul anului si va ajunge in Europa la inceputul anului 2024.

Dirl Adelmann, seful Smart Europe, a declarat pentru Automotive News Europe ca “hashtag 3” este o versiune mai mare, mai spatioasa si mai sportiva a micului sau SUV electric #1, care tocmai a ajuns in dealerii de pe batranul Continent. Acesta este urmatorul model care va fi prezentat de societatea mixta 50-50 dintre Mercedes si Geely si va fi urmat de inca un model pe an pana in 2027.

Nu exista #2?

Prima intrebare pe care suntem indreptatiti sa ne-o punem este, evident, “cum ramane cu #2? Acest nume va fi rezervat unei masini de oras care ar putea inlocui ForTwo. Acesta din urma va continua sa fie asamblat pana in primavara anului 2024 la Hambach, in estul Frantei, in fabrica pe care Mercedes a vandut-o specialistului britanic in 4×4 Ineos Automotive in decembrie 2022.

Cat de mare va fi Smart #3?

Smart #3 va avea o lungime de aproximativ 4.400 mm, ceea ce il situeaza imediat sub un Volvo XC40 sau Mercedes EQA si il plaseaza in gama medie a SUV-urilor compacte, in timp ce modelul #1, cu o lungime de 4.270 mm, este printre cele mai mici din categorie. De asemenea, va avea o latime de 1.800 mm, o inaltime de 1.600 mm si un ampatament de 2.785 mm.

Cum arata Smart #3?

Desi prezentarea oficiala a modelului #3 va avea loc abia peste cateva saptamani la Shanghai, stim deja exact cum va arata datorita unei scurgeri de informatii de la Ministerul chinez al Industriei, care cere intotdeauna fotografii si date inainte de a comercializa un nou vehicul pe piata sa. Nu este nicio surpriza: este un Smart #1 mai mare, cu o parte frontala similara, cu faruri legate si doar cu un plafon mai plonjat in spate.

Ce motoare si baterii va avea Smart #3?

Smart #3 va imparti platforma SEA (Sustainable Experience Architecture) de la Geely cu modelul #1, dar si cu Volvo EX90 si cu viitorul model Lynk&Co. Drept urmare, ar trebui sa regasim cele doua motoare ale lui #1 cu o versiune care trimite 272 CP la rotile din spate, alimentata de o baterie de 66 kWh, care promite pana la 440 km de autonomie conform ciclului WLTP si Brabus cu doua motoare si tractiune integrala, dar cu o baterie identica, care ofera 428 CP si 400 km.