Tehnologia devine din ce in ce mai mult o parte importanta a educatiei. Atat software-ul cat si hardware-ul devin din ce in ce mai importante pentru imbunatatirea procesului de educatie. Datorita telefoanelor mobile si tabletelor, profesorii pot implementa acum o serie de tehnologii in clasa, inclusiv tehnologia de realitate augmentata.
Cu toate acestea, in prezent, dispozitivele mobile actioneaza ca dispozitive de calcul puternice. Profesorii ar trebui, de asemenea, sa caute modalitati inovatoare de integrare a tehnologiei pe care elevii sunt obisnuiti sa o foloseasca, cum ar fi retelele de socializare. Aceste tehnologii, pe langa realitatea virtuala, imprimarea 3D si cloud computing, pun bazele pentru crearea unor medii de invatare imbunatatite, care sa fie atractive si eficiente.
- Retele sociale
Pentru multi profesori, simpla mentionare a retelelor sociale evoca imaginea unui software distractiv care impiedica elevii sa invete. Acest lucru poate fi adevarat, dar este, de asemenea, posibil sa se valorifice puterea retelelor sociale pentru a o folosi in asa fel incat studentii si elevii sa beneficieze.
Asadar, fiecare forma de social media are propriul set de puncte forte. Acestea sunt doar cateva dintre modalitatile prin care profesorii pot adopta retelele sociale si le pot folosi pentru a imbunatati procesul de educatie.
Facebook poate fi considerat o retea sociala „hub”, deoarece permite profesorilor sa creeze pagini de grup la care elevii sa poata adera. Aceste pagini pot fi folosite in mai multe moduri pentru a tine elevii la curent cu ceea ce se intampla in clasa. Profesorii pot scrie anunturi importante si le pot fixa in partea de sus a paginii grupului. Sau, pot anunta memento-uri in fluxul normal de grup pentru a-i avertiza pe elevi cand apar temele si testele.
Grupurile de pe Facebook pot fi folosite si de profesori pentru a incuraja conversatia dintre elevi. Intrebarile pot fi folosite pentru a incuraja raspunsurile, iar elevii pot discuta despre materiale pe pagina grupului. Acesta este un mod usor de a incuraja participarea in randul studentilor.