Curelele de distributie sunt incredibil de imprevizibile, asa ca este foarte greu de stiut cand se vor rupe. Exista cateva lucruri care le fac sa se uzeze mai repede:

  • Schimbari de temperatura

Cureaua de distributie este fabricata din cauciuc. Cauciucul se intinde cand se incalzeste si apoi se contracta pe masura ce se raceste din nou.

Extremele de cald si frig pot cauza dezvoltarea fisurilor minore pe suprafata exterioara a curelei. Pastrarea masinii intr-un garaj, mai degraba decat in ​​exterior, poate ajuta la reducerea amplorii schimbarilor de temperatura la care este supusa cureaua de distributie.

  • Scurgeri de ulei

Uleiul poate interfera cu cureaua de distributie. Poate intra intre dintii curelei si poate face cureaua sa alunece si chiar sa se desprinda complet. Atunci cand se observa scurgeri de ulei din motor, trebuie remediat acest lucru cat mai curand posibil, deoarece ar putea provoca multe daune suplimentare daca cureaua de distributie se desprinde.

  • Scurgeri de apa

Scurgerile de apa vor avea un efect similar cu scurgerile de ulei. Efectul poate fi agravat daca apa care se scurge a fost amestecata cu antigel. Daca se observa acest lucru trebuie mers imediat la un service auto. Astfel va fi prelungita durata de viata a curelei de distributie.

  • Clime uscate

La masinile care sunt de obicei conduse in tari care au un climat cald si uscat, curelele de distributie trebuie inlocuite mai des decat la cele conduse in climat mai temperat. Aerul uscat face ca cauciucul sa devina casant mai repede si acest lucru poate cauza craparea sau ruperea curelei.

  • Curele de distributie mai vechi

Curelele montate pe vehiculele mai vechi au dinti unghiulari, in forma de trapez. Curelele mai noi au dinti curbati care sunt mai ingaduitori si se uzeaza mai greu. Daca exista posibilitatea alegerii curelei, se vor alege intotdeauna curelele curbate, deoarece vor dura mult mai mult.

  • Conducerea masinii rar

Cureaua poate deveni rigida daca vehiculul nu este condus foarte des si acest lucru o poate face mai fragila. La masinile conduse mai rar cureaua de distributie trebuie schimbata dupa mai putini kilometri decat la masinile care sunt conduse in mod regulat.